1:a advent


Klaras bild.


Idag är det första advent. Idag var det julmarknad här i leksand.
Varför kan jag inte se det? Varför kan det inte ge mig den där mysiga julkänslan?
Jag har ju verkligen väntat på den.

Det snöade idag, men allt jag kan se är blöta slaskiga vägar.
Inte vackra vita trädgårdar.
Nej, slaskiga äckliga gråa vägar.

Ingenting har jag gjort idag.
Eller jo, jag har sett på boston tea party hela dagen.
Filip och Fredrik är nog de enda som kan få mig på bättre humör när jag mår såhär.
Och kanske en kopp te. Och lussebullar.

Är det någon med idéer för saker som motverkar höstdepression får jättejättegärna höra av sig.
För just nu är jag bara så trög i huvudet. Trög av slaskigt grått vinterväder. Usch.





Maja

Kommentarer
Postat av: Natalie

Jag vet inte vad som hjälper för just dig, men själv älskar jag allt som har med jul och göra. Nästan iallafall. När jag är lite nere brukar jag sjunga julsånger högt (och för att lägga till : ganska falskt), oavsett var jag är egentligen. Hemma, eller i skolan fast då tvingar jag på min kompis att göra mig sällskap. Även i bussen och ute. Det lyckas alltid göra mig på sådant ypperligt humör. Annars finns det ju filmer som lyckas, fast det kan även få motsatt effekt tex som romance comedy filmer som slutar lyckligt och man bara känner sig ensam och misslyckad.

Julbak. En bra bok. Någon vän som får en att le. Någon speciell skådespelare som alltid lyckas få en att le (i have one of those! haha).



Saken är den att det är okej att inte vara glad och optimistisk jämt. Då märks det ju mycket tydligare också när man faktiskt är super glad. Men när det gäller jul är jag väldigt pepp. Brukar säga till min omgivning att jag är jultomtens favorit nissa! Måste för övrigt köpa mig en rejäl tomteluva.



Men nej. Jag hoppas du lyckas rycka upp dig lite! Ha det fint Maja <3

2008-12-02 @ 09:36:22
URL: http://dontstealoursun.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0